۶ نکته ی اساسی برای خرید مبلمان اداری

۱۴۰۳/۰۲/۷

خرید مبلمان اداری پروسه‌ای است که اگر به تازگی شرکت خود را راه اندازی کردید یا می‌خواهید دکوراسیون دفتر کار خود را تغییر دهید، نیازمند تمام وقت و توجه شماست. کارآفرین‌ها همیشه نسبت به کسب‌و‌کار خود هیجان زیادی دارند. مبلمان اداری مناسب لزوما نباید تک رنگ و کسل کننده باشد. با توجه به این نکته می‌توانید رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید و سپس طراحی داخلی را با انتخاب کابینت‌ها، صندلی‌های نشیمن و لوازم دفتری، به صورت کلی تغییر دهید.

۱. نیازهای دفتر خود را به دقت مشخص کنید

نکته‌ی اول که قبل از خرید لوازم اداری باید به آن توجه داشته باشید این است که باید نیازهای محیط کاری خود را به دقت مشخص کنید. با اینکه اکثر نیازهای همه‌ی دفاتر با هم یکسان هستند اما ممکن است به لوازمی جزئی نسبت به کاری که انجام می‌دهید نیاز داشته باشید. به عنوان مثال شاید شما نیاز دارید تا قرارهای ملاقات گروهی زیادی برای انجام کارهای گروهی داشته باشید؛ پس نوع میز و فضایی که قرار است تهیه کنید بستگی به این نیازهای خاص شما دارد.

۲. فضای داخل دفتر شما

برای اینکه بتوانید مبلمان اداری مناسب را برای محیط کاری خود تهیه کنید، باید به فضایی که در دسترس دارید توجه داشته باشید. برای مثال اگر فضای کمی در اختیار دارید و تعداد نیروهای انسانی شما محدود است می‌توانید از میزهای بزرگ دفتر کار تهیه کنید. اما اگر از فضای زیادی برخوردار هستید و تعداد نیروی انسانی شما زیاد است، باید میزهای تکی تهیه کنید. همچنین باید به اندازه‌ی صندلی‌ها هم توجه زیادی داشته باشید. همه‌ی این‌ها بستگی به فضای موجود در محیط کاری شما دارد. اگر از فضای کمی بهره‌مند هستید باید تمرکز خود را روی مبلمانی بگذارید که بیشترین بازدهی را می‌توان از ‌آن گرفت.

۳. محیط داخلی دفتر

نکته‌ی بعدی توجه به طراحی داخلی دفتر است. شما باید نحوه‌ی چیدمان و فضای دفتر را در نظر بگیرید تا بتوانید مبلمان اداری خریداری کنید که به راحتی با هم ترکیب شوند. مبلمان دفتر شما باید با طراحی داخلی و رنگ‌های دفترتان همخوانی داشته باشند. در نتیجه قبل از خرید مبلمان اداری، به رنگ پرده‌ها و دیوار‌های دفترتان توجه داشته باشید.

۴. زیبایی‌شناسی

سازگاری طرح، سبک، رنگ و ظاهر برای خرید مبلمان اداری شما ضروری است. این سازگاری به دفتر شما کمک می‌کند تا ظاهری یک‌دست داشته باشد. اگر مبلمان خود را از انواع مختلف تهیه کنید دفتر شما شکلی مانند یک پازل به خود می‌گیرد.
چنین فضایی احساس نامرتبی به انسان القا می‌کند. در نتیجه تلاش کنید تا محیطی یک دست فراهم کنید. چنین فضایی احساس آرامش و یک‌پارچگی را القا می‌کند.

مبلمان فضای کاری شما می‌تواند تاثیرات زیادی از شما و نام تجاریتان به جای بگذارد. به عنوان مثال اگر طرح‌های مدرن و سنتی را با هم مخلوط کرده باشید، ظاهر کلی به نظر به هم ریخته می‌آید. مبلمان فضای کاری شما باید قادر به تحت تاثیر قرار دادن مشتری‌هایتان باشد.

۵.راحتی

زمانی که می‌خواهید مبلمانی را برای دفتر خود انتخاب کنید باید راحتی نیروهای انسانی خود را در نظر داشته باشید. مبلمانی را انتخاب کنید تا به کارمندان شما احساس راحتی دهد که به نوبه‌ی خود راندمان آنها را نیز افزایش می‌دهد. همچنین لازم است به ارگونومی توجه کنید تا سلامت نیروی انسانی شما تضمین شود.

۶. بودجه

قبل از اینکه به مرحله‌ی خریداری برسید باید بودجه‌ی خود را مشخص کنید و طبق آن جلو بروید. پیش از اینکه به فروشگاه بروید، بدانید که چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید و با توجه به بودجه‌ی ثابت خود به دنبال مبلمان اداری مناسب باشید.

این موارد شش نکته ساده برای خرید مبلمان اداری مناسب هستند. با توجه به این موارد می‌توانید مبلمان عالی برای دفتر خود خریداری کنید. در صورتی که به مشاوره‌ی مستقیم جهت خرید مبلمان اداری نیاز دارید، می‌توانید با شماره‌ی 02188053046 تماس برقرار کنید.