۶ توصیه برای خرید مبلمان اداری

۱۴۰۳/۰۱/۳۰

خرید مبلمان اداری معمولاً چندان کار راحتی نیست. اگر به محیط کارتان اهمیت می‌دهید پس این خرید یک تصمیم و مسئولیت بزرگ است که نه تنها بر سلامت و راحتی همکاران و کارکنان شما، بلکه بر بهره‌وری شرکت یا کسب‌و‌کارتان هم تاثیر اساسی دارد. اگر قرار باشد ملاحظات بیشتری مثل ملزومات محیط کار، ارگونومی و دوام و عمر را در نظر بگیرید، کار سخت‌تر هم می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل شروع جستجو در میان محصولات آرویناژ، چند نکته‌ی استراتژیک مربوط به این تصمیم مهم را با ما مرور کنید.

 

۱. بودجه و قیمت

واقعیت این است که قیمت از مهم‌ترین ملاحظات در خرید مبلمان اداری است. هر یک ریالی را که خرج می‌کنید باید به حساب سرمایه‌گذاری برای پیشرفت کارتان بگذارید، پس هوشمندانه و بر اساس نیاز مجموعه‌ی خود هزینه کنید. قیل از هر خرید به چند سوال پاسخ دهید؛ مثلاً باید بدانید که دقیقاً به چه چیزهایی نیاز دارید و یا کجا باید زیبایی را فدای کارکرد بهتر کنید؛ جای شما چقدر است.

وسواس در مورد چگونه هزینه کردن به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌ها و اولویت‌هایتان را به دقت سامان دهید و در این میان کیفیت را از دست ندهید. اگر بودجه‌تان محدود است تکه‌ّهای کمتر اما با دوام و با کیفیت بیشتر بخرید تا بتوانید مدت طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کنید.

فراموش نکنید که در آینده با افزایش بودجه‌تان می‌توانید چیزهای بیشتری به مبلمان اداری مجموعه‌ی خود اضافه کنید. بودجه‌ی محدود راهکار دیگری هم دارد: خرید محصولاتی که بیش از یک کاربرد را در بر می‌گیرند و به صورت منعطف می‌توانید از آنها بهره ببرید.

یک کمد که دارای کتابخانه است

۲. راحتی و ارگونومی

اغلب افرادی که در دفاتر کار مشغولند، در طی روز ساعاتی طولانی را روی صندلی و پشت میز کار می‌گذارنند. بنابراین انتخاب مبلمان راحت برای آن‌ها یک ضرورت است.

مطالعات متعدد نشان داده که میز و صندلی ارگونومیک کار را برای همه راحت‌ و سالم‌ می‌کند. فواصل درست، تکیه‌گاه استاندارد برای کمر، پشتی‌های قابل تنظیم و دسته‌های صندلی بسیار مهم هستند و ما معتقدیم که باید به این مورد توجه ویژه‌ای شود تا بهره‌وری در محیط کار افزایش پیدا کند.

حالت بدن موقع کار، وضعیت گردن، کمر و دست‌ها امروزه جزو ملاحظات بدیهی در محیط کار و به طبع آن انتخاب مبلمان اداری است. بی‌شک مبلمان اداری‌ای ارزش هزینه کردن را دارد که در تولید آن به این موارد توجه شده باشد.

 

۳. انعطاف‌پذیری و کارکرد درست

در خرید مبلمان اداری توجه کنید که مبلمان چندکاره معمولاً بهترین انتخاب به حساب می‌آید. مثلاً اینکه میزهای کار برای فایل‌ها و پوشه‌ها هم جا داشته باشند یا اینکه کشوهای کمد یا کتابخانه ظرفیت کافی داشته باشند. یا اینکه بتوانید موقع استراحت پایتان را به راحتی زیر میز دراز کنید.

برای اینکه مطمئن شوید مبلمانی که انتخاب می‌کنید واجد این ویژگی‌هاست، خوب است یک یا چند نفر از همکارانتان همراهتان باشند تا همه‌ی این چیز‌ها را امتحان کنند. این پیشنهاد وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانید راحتی و کارکرد خوب آن‌ها به چند عامل بستگی دارد: نوع کاری که انجام می‌دهند و همچین قد و وزنشان. مبلمانی را انتخاب کنید که مناسب نوع کار و فعالیت‌های پرسنل دفترتان باشد. زیبایی البته اهمیت دارد، اما اگر مبلمان کارکرد درستی نداشته باشد مایه‌ی خستگی و دلزدگی خواهد بود.

یک مبل تک نفره در کنار یک سری لوازم تزیینی

۴. فضا و گنجایش محل کار

اینکه مبلمانی بخرید که در دفتر کارتان جا شود کاملاً منطقی است. با این وصف فقط اندازه‌گیری محل کارتان کافی نیست. خرید و نصب تکه‌ّ‌های خیلی بزرگ مبلمان فضای دفتر شما را می‌گیرد و حرکت و چرخش کارمندان را مختل می‌کند؛ درباره‌ی این مورد حتما شما را راهنمایی می‌کنیم که انتخاب درستی برای فضای کار خود داشته باشید.

از سوی دیگر مبلمانی که تکه‌ّایش زیادی کوچک و یا پخش است هم بر بی‌نظمی فضا می‌افزاید و به نوعی بلاتکلیفی در تقسیم فضا منجر می‌شود. بنابراین قبل از خرید همه چیز را در نظر بگیرید. چرخی در دفتر خودتان بزنید و سعی کنید جای وسایل و نسبت آن‌ها و نیز گنجایش فضا را تصور کنید.

فراموش نکنید که چینش درست مبلمان موجب خواهد شد محل کار شما بزرگتر و راحت‌تر به نظر بیاید. فضای کافی برای کار و حرکت باقی بگذارید و همه جا را با مبلمان پر نکنید تا نیرو‌های انسانی شما بتوانند به راحتی در محیط کارشان حرکت کنند.


۵. زیبایی‌شناسی و هویت برند

تردیدی نیست که یک طراحی بی‌نقص، اتمسفر فضای کار را ارتقا می‌دهد، از استرس افراد می‌کاهد و بهره‌وری را بیشتر می‌کند. قرار نیست مبلمان را فقط به خاطر اینکه رنگش را دوست دارید انتخاب کنید. مبلمان باید بازتابی از هویت و فرهنگ برند شما باشد.

اینکه دفتری شبیه کافه می‌خواهید یا فضایی رسمی و معمارانه مهم است. شناخت روان‌شناسی رنگ‌ها هم اهمیت اساسی دارد. مثلاً سبز یا نارنجی خلاقیت و انرژی را القا می‌کند و آبی حسی از آرامش و راحتی را. با این حال خرید مبلمان اداری که بیش از حد رنگارنگ است چندان توصیه نمی‌شود، اگرچه ممکن است کمی وسوسه‌انگیز باشد.

جنس و بافت مبلمان هم بیشتر به مورد استفاده از آن بستگی دارد. مبلمانی که هر روز و هر ساعت از آن استفاده می‌کنید باید دوام و عمر طولانی داشته باشد و نظافتش آسان باشد، مثل چرم.

 

۶. خدمات پس از فروش

پیش از خرید خدمات پس از فروش را هم به دقت بررسی کنید. در آرویناژ بابت این موضوع شما را کاملا آگاه خواهیم کرد که پس از خرید که خدماتی توسط مجموعه ارائه خواهد شد.