نگاهی اجمالی به ۵ سبک مبلمان اداری

۱۴۰۳/۰۱/۱۰

وقتی که وارد یک شرکت می‌شوید، اولین موردی که در ذهن شما نقش می‌بندد مدل چیدمان و سبک مبلمان آن محیط کار است و به نوعی یک کارکتر در ذهن شما ترسیم می‌کند. از کسی که برای مصاحبه وارد آن شرکت می‌شود تا مشتریان و شرکای تجاری، حسی از محیط شما دریافت می‌کنند و این حس به صورت مداوم همراه آنها خواهد ماند؛ در این مطلب به ۵ سبک مبلمان اداری می‌پردازیم تا شاید بتوانید شما هم سبک ایده‌آل خود را پیدا کنید.

 

سبک امروزی و معاصر

در این سبک معمولا فضا به صورت مینیمال و عاری از شلوغی طراحی می‌‌شود و چیدمان آن صورت می‌گیرد؛ از یک سمت سادگی چنین فضایی برای افرادی که در این محیط کار می‌کنند سبب آرامش می‌شود و از یک دیدگاه منفی، گاهی سرد و بی‌روح به حساب می‌آید. چنین محیط‌هایی کمی خشک‌تر هستند و چندان افراد در این محیط‌ها راحت نیستند.

دفتر کاری امروزی با وسایل مدرن

مبلمان مدرن اواسط قرن – Mid Century Modern

این سبک میان دو دهه‌ی ۱۹۳۰ و ۱۹۶۰ مورد توجه شرکت‌های خارجی به خصوص کسب‌وکارهای آمریکایی قرار گرفت. در این سبک مبلمان اداری، از موادی چون پلاستیک و مواد ارگانیک بیشتر استفاده شد و فضایی راحت‌تر را برای کارکنان کسب‌وکارها ایجاد کرد.

فضای کار روشن به سبک مدرن اواسط قرن

مبلمان کلاسیک

این سبک بیشتر در ایران مورد توجه کسب‌وکارهایی ارائه‌دهنده‌ی محصولات و خدمات لوکس قرار می‌گیرد. این سبک مبلمان بیشتر برای کسب‌وکارهایی مناسب است که فضایی جدی دارند و این جدیت لازم است در تمام ابعاد برند منتقل شود. سبک کلاسیک بیشتر در آمریکا مورد توجه قرار گرفته است و برای کسب‌وکارهایی مناسب بوده که در زمینه‌ی مالی فعالیت داشته‌اند.

فضای کار سنگین و کلاسیک

مبلمان تلفیقی

این سبک ترکیبی از سبک امروزی و کلاسیک است که  سبب می‌شود تا محیط حال و هوای امروزی‌تر و بدون تاریخ انقضا پیدا کند. این سبک هم برای افرادی که دنبال سادگی و البته راحتی هستند مناسب محسوب می‌شود. رنگ‌هایی که در این سبک استفاده می‌شود، بیشتر حال و هوایی طبیعی به محیط می‌بخشند؛ برای نمونه رنگ قهوه‌ای در کنار رنگ جذاب بژ قرار می‌گیرد و در کنار سفید یک ترکیب ماندگار و برنده را ارائه می‌دهند. این سبک با تغییرات رنگ می‌توانند حس زنانه‌گی و مردانگی را تداعی کند.

یک فضای کار تلفیقی که در آن المان‌های مدرن و کلاسیک دیده می‌شود

مبلمان التقاطی

شاید پیش آمده باشد که وارد محیطی شوید و به نظر آید که وسایل هارمونی خاصی در کنار یکدیگر دارند، اما از یک سبک نیستند. این سبک بیشتر برای کسب‌وکارهایی مناسب است که بودجه‌ی کمتری برای مبلمان اداری دارند و همچنین دسترسی آنها به مبلمان دست دوم بیشتر است. این سبک را بسیاری از استارتاپ‌ها می‌پسندند و مورد توجه آنها قرار می‌گیرد. البته در این سبک باید توجه کنید که به درستی صندلی خود را انتخاب کنید؛ زیرا گاهی صندلی‌های قدیمی برای طولانی مدت کار کردن مناسب نیستند.

یک محیط کاری التقاطی که بیشتر رنگ قهوه‌ای در آن به کار رفته است

شما کدام سبک مبلمان اداری را می‌پسندید و آن را برای کسب‌وکار خود پیاده‌سازی می‌کنید؟

 

برگرفته از مطلبی در رسانه‌ی مدیوم