گوگل برای خرید مبلمان اداری به کارمندانش کمک هزینه می‌دهد

۱۴۰۳/۰۱/۳۱

شرکت گوگل از شرکت‌های شناخته شده‌ای است که همواره به شرایط کاری کارکنان خود اهمیت قابل توجهی می‌دهد و از ساده‌ترین جزییات محیط کاری این شرکت تا مبلمان اداری آن، با درنظر گرفتن اساسی‌ترین استانداردها تهیه شده‌اند تا بهره‌وری کارکنان این شرکت افزایش پیدا کند. به جرات می‌توان گفت دفاتر گوگل بسیار خوش رنگ هستند و محیطی کاملا تعاملی در دفاتر سراسر دنیای این برند ایجاد شده است. از شروع زمان شیوع ویروس کرونا، اکثر کسب‌وکارهای سراسر دنیا به کارکنان خود این امکان را دادند که به صورت دورکاری فعالیت کنند و گوگل هم مانند بقیه شرکت‌ها این شرایط را مقدور ساخت. اما این غول تکنولوژی، برای تجربه‌ی بهتر کارکنانش امکانی فراهم کرده است تا بتوانند در محیطی بهتر فعالیت خود را ادامه دهند.

اتاق بازی دفتر گوگل در کالیفورنیا

در هفته‌ی گذشته، مدیرعامل اجرایی شرکت گوگل، سوندار پیچای اعلام کرد که هر کارمند این شرکت می‌تواند ۱۰۰۰ دلار برای خرید مبلمان اداری درون خانه به عنوان کمک هزینه دریافت کند، تا هر فرد بتواند محیط کاری خانگی خوبی برای خود فراهم کند. او در اعلامیه‌ای گفت: “ ما در حال شروع بازگشایی دفاتر هستیم و سرعت این فرآید به دلیل شرایط موجود بسیار پایین است؛ در این حال ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که کارکنان وسایل مورد نیاز برای بهره‌ور بودن و راحت کار کردن را دارند.”

 

این در حالی است که پیچای اعلام کرده است که در حال برنامه‌ریزی برای فاصله‌گذاری اجتماعی دقیق‌تر و شرایطی کاملا ایمن در گوگل هستند و تا شروع فاز اول بازگشت افراد به محیط کار، می‌خواهند همه‌ی کارکنان گوگل در شرایطی مناسب و کاملا ایمن به کار خود ادامه دهند.

سالن غذای رنگارنگ شرکت گوگل در استکهلم

این شرکت در کنار این امکان جدید، راهنماها و چارچوب‌هایی برای دورکاری تهیه کرده است که کارکنانش در شرایطی برابر و مناسب به دورکاری بپردازند و بازخورد بهتری از این روند دریافت کنند. از جمله‌ی این موارد، راهنمای فراهم کردن شرایط صحیح برای نشستن روی صندلی اداری است که شدیدا روی کار هر فرد تاثیر می‌گذارد.

 

گوگل همواره روی اجتماعی و تعاملی بودن برند خود تمرکز دارد و شرایط فعلی باعث شده که مشارکت کارکنانش به صورت غیر ارادی کاهش پیدا کند و سعی شده تا با ارائه‌ی یک سری راهکار و در دسترس گذاشتن امکاناتی مثل همین کمک هزینه‌ی ۱۰۰۰ دلاری، همچنان حس یک تیم بودن میان کارکنان گوگل وجود داشته باشد.

منبع: هیومن ریسورس دایرکتور